RAP FRA HO ANKIEM SØEN I HANOI

PIX_1437

Min elskede Lea bevæger sig ud i noget nyt nu med et Rap fra sit besøg i Hanoi. Jeg har hugget det fra hendes blog. Billedet har intet – og måske alligevel meget – med Lea’s rap at gøre.  Det er fra Vest Søen og taget, mens Lea og jeg afsøgte vores fælles fortid i vores gamle kvarter i Xuan Dieu, ngo 31. Lea ringede på døren til vores gamle hus, men de nye franske beboere lukkede ikke op.

Her kommer så det rap:

4.marts, café ved Hoan Kiem-søen

I skal være velkomne til at se ud gennem mine øjne

jeg står lige bag dem og griner, griner huden løs, den dyre hvide

forestiller mig pludselig en anden art end mennesket gå på safari

at min hud blev et tæppe eller en frakke man kunne erhverve sig

sjældne fregner

mine spinkle fødder i brede sandaler af mærket Ecko, et hiphopmærke med et næsehorn som logo

I skal være velkomne til at se ud gennem mit telefonkamera

havde jo sagt at min dokumentar ikke ville foregå på nettet

men dette er ikke en dokumentar

det er en rap

jeg rapper lige for at fejre det faktum at jeg gik på forfatterskolen i perioden 2011-2013

tilbad Lars Skinnebach som en præst

en tilbedelse ikke helt forskellig fra forelskelsen

var ulykkeligt forelsket i Theis Ørntoft i stort set samme periode

en forelskelske ikke helt forskellig fra tilbedelsen

vil til enhver tid betragte de to personer som: vidunderlige

vil til enhver tid betragte de to forfatterskaber som: vidunderlige

vil til enhver tid betragte denne periode som: fucked

jeg stod lige bag mine øjne og øvede mig på fremmedgørelsen

øvede mig i ikke at stole på følelser og især ikke på mine egne følelser

det er en periode jeg vil betegne som fucked

husker at rap er fra hiphop

en genre hvor det autentiske jeg og digtet falder sammen og ind i hinanden

husker Yahya Hassan

husker Asta Olivia Nordenhof

foretrækker til enhver tid Olivia

Yahya jeg kan kun sige til dig:

Mistilliden kan aldrig vare ved

mistillid er den store dievorte alle hvide mænd omslutter med deres mest desperate læber

mistillid er den store dievorte alle mennesker omslutter med deres mest desperate læber

fordi de prøver at blive til hvide mænd

Platon og Robinson Crusoe og alle de ø-boere, der fejrer deres meget ensomme muligheder

og har fejret deres meget ensomme muligheder så længe

stop nu med det venner

stop nu med det

Leave a Reply

